miercuri, octombrie 16, 2024
Fotbal Național

Condiţie inedită pentru participarea în Liga a III-a: nu mai e nevoie de antrenor cu licenţa UEFA A, ci de secretară!

1.73KVizualizari

• FRF a prelungit până pe 19 iunie termenul limită de depunere a dosarelor de către echipele angrenate în competiţie

După suspendarea sezonului 2019-2020 de la nivelul Ligii a III-a, FRF a anunţat că termenul de depunere a dosarelor pentru certificarea participării în viitoarea ediţie a campionatului este 5 iunie. Săptămâna trecută, mai precis miercuri, 27 mai, Comitetul Executiv al Federaţiei a ţinut cont de solicitările cluburilor şi a decis prelungirea datei limită până pe 19 iunie. „Luând în considerare Procedurile de lucru în vederea protejării membrilor afiliați și a angajaților FRF, cluburile solicitante vor transmite documentele anterior menționate prin poștă sau curier. Pentru evitarea oricărui dubiu vor fi considerate ca fiind depuse în termen toate documentele care au fost predate curierului sau oficiului poștal al expeditorului cel târziu la data de 19 iunie 2020”, a transmis FRF, care nu a renunţat la garanția de 20 de mii de lei pe care cluburile trebuie s-o depună și la începutul sezonului următor.

Cluburile sunt obligate să conceapă şi un program de dezvoltare a centrelor proprii de copii şi juniori

Procedura de certificare a fost introdusă în premieră pentru sezonul 2020-2021, care va fi unul de tranziție, motiv pentru care nici nu vor fi aplicate sancțiuni sportive în cazul în care se va constata că echipele nu întrunesc condițiile de participare, ci se vor acorda doar sancțiuni financiare. Multe dintre regulile impuse în procedura de certificare au fost deja contestate de unii conducători de cluburi. Cea mai ciudată dintre toate condiţiile impuse se referă la faptul că, din sezonul viitor, nu mai e nevoie de antrenor cu licenţa UEFA A, ci doar cu licenţa UEFA B: „Antrenorul principal al primei echipe trebuie să dețină cel puțin licența UEFA – B, valabilă”. Pe de altă parte, Federaţia a introdus obligativitatea ca toate cluburile să aibă serviciu de secretariat!!! „Solicitantul evaluării condițiilor minime de participare în campionatul Ligii a III-a trebuie să aibă angajată minim o persoană care să asigure muncă de secretariat. Secretariatul trebuie să asigure comunicarea cu FRF, în acest sens fiind necesare dotări minime, ca telefon, PC, e-mail”, se spune în regulamentul dat publicităţii.
Alte două condiţii de certificare se referă strict la centrele de copii şi juniori: „Solicitantul cererii de înscriere și participare în campionatul Ligii a III-a trebuie să prezinte în formă scrisă un program de dezvoltare a Centrului de copii și juniori, avizat de referentul zonal. Acesta are obligaţia de a verifica şi certifica veridicitatea datelor prezentate. Persoana desemnată să conceapă și să implementeze programul de dezvoltare a centrului de copii și juniori trebuie să dețină, pentru solicitantul care activează în Liga a III-a la momentul depunerii documentației de evaluare, cel puțin licența UEFA – B valabilă”.

Nou-promovatele din judeţ trebuie să depună dosarele de certificare după 7 zile de la câştigarea barajelor

În ceea ce priveşte cluburile care vor promova de la nivel judeţean, FRF a anunţat că acestea vor avea obligația de a depune documentația pentru certificare în termen de şapte zile calendaristice de la desfășurarea ultimului joc de baraj pentru accedere în Liga a III-a. Aşa cum se cunoaşte, din cauza pandemiei de Covid-19, forul condus de Răzvan Burleanu a schimbat modul în care se va promova în Liga a III-a în această vară. Până anul trecut, se disputau baraje tur-retur între două echipe, dar acum se vor organiza mini-turnee, la care vor participa câte trei formaţii. Componenţa acestor grupe va fi alcătuită prin tragere la sorţi, în perioada următoare.