La Şirineasa, Ion Streinu va asfalta ultima porţiune de 1 kilometru din DC 121 Slăviteşti – Aricioaia – Marcea
• după modernizarea acelui tronson, alesul PSD va contacta firmele de transport din Vâlcea pentru a circula zilnic şi pe drumul respectiv
Primarul comunei Şirineasa, Ion Streinu, şi-a făcut deja lista cu proiectele pe care vrea să le ducă la îndeplinire în prima jumătate a anului 2020. Aşa cum am anunţat, alesul PSD are în plan reabilitarea şi modernizarea podului ce face legătura între DJ 677 F şi DC 121 Slăviteşti – Aricioaia – Marcea. Un alt obiectiv prioritar pentru începutul acestui an este cel de asfaltare a DC 121, pe o lungime de 1 kilometru. „Tronsonul respectiv are 1,72 de kilometri, dar porţiunea de 720 de metri este mai bună, pentru că am asfaltat-o în primul meu an de mandat. Drumul este foarte important pentru locuitori deoarece face legătura dintre oraşul Băbeni (satul Valea Mare), cu Slăviteşti şi Aricioaia, ce aparţin de Şirineasa, şi ajunge la Marcea, în Ioneşti. De asemenea, mai face legătura şi cu DC 122, care a fost deja modernizat. Practic, e ca un nod care ne leagă de oraşul Băbeni şi comuna Pesceana, prin DC 122, dar are ieşire şi spre Drăgăşani, prin Marcea, Ioneşti. Valoarea investiţiei se va ridica la 450 de mii de lei”, a explicat primarul PSD din Şirineasa.
„Oamenii care lucrează în afara localităţii trebuie să fie ajutaţi, pentru a nu mai merge noaptea câte 3 km pe jos, uneori prin ploaie sau frig!”
Ion Streinu a explicat, în continuare, şi motivul principal pentru care va urgenta lucrările de modernizare a porţiunii de 1 kilometru din DC 121. „Sper să-l asfaltez cât mai repede, pentru că vreau să-l fac vizibil pentru o firmă de transport în comun. Avem peste 200 de gospodării în Slăviteşti, iar în cătunul Loturi mai sunt încă 70-80 de familii. Mulţi dintre oamenii care trăiesc în aceste zone lucrează în afara localităţii şi merg pe jos câte 3 km, până la balastieră, pe unde trec microbuzele. În acest sens, mi-am propus ca una dintre cursele regulate ale unei companii de transport din Vâlcea să circule şi pe DC 121 şi mă voi interesa care sunt procedurile pentru a-i ajuta pe oameni. Nu de alta, dar aceştia vin şi la ora 23.00 de la serviciu, de la schimbul 2, şi merg câte o oră şi jumătate pe jos, prin noapte, uneori prin ploaie sau frig! Culmea, mai e şi o porţiune acolo, podul peste râul Luncavăţ, până la intrarea în sat, unde nici nu avem iluminat public, pentru că nu e reţea de energie electrică! De aceea, voi face demersurile necesare pentru a le oferi locuitorilor transportul cu microbuzul. Mă voi adresa tuturor firmelor de transport, sperând că una va fi interesată de acest traseu. Măcar să facă trei curse pe zi: una – dimineaţa, alta – în jurul prânzului, când oamenii pleacă la schimbul 2, iar ultima – seara, pentru schimbul 3. Cred că pe aici vor fi oricum mai mulţi clienţi, cel puţin 20 de abonaţi, decât dacă s-ar menţine traseul pe drumul judeţean. Sunt convins că în timp se va observa că e chiar mai rentabilă această rută, iar programul va fi extins cu mai multe curse zilnice”, a precizat Ion Streinu.