miercuri, octombrie 21, 2020
Diverse

Paradoxal, pandemia a dat o uriașă mână de ajutor producătorilor locali. Interviu inedit cu Mădălina Stănculescu, despre ce a însemnat promovarea pe Facebook…

1.16KVizualizari
Autoizolarea, adică, situația creată de pandemia cu noul Coronavirus, i-a obligat pe mulți dintre producători să găsească o altă variantă de promovare a mărfurilor alimentare și non-alimentare. În aceste condiții, Facebook a fost, de departe, cea mai ușoară platformă de mediatizare, motiv pentru care grupurile de profil au cunoscut o dezvoltare uriașă. Mădălina Stănculescu a fondat grupul „Producători locali din județul Vâlcea”, care se îndreaptă cu pași repezi spre 10 mii de membri. Majoritatea dintre ei s-au înscris în această „mare familie a producătorilor” în ultimele trei luni, timp în care vânzarea la domiciliu sau la poarta casei a fost extrem de căutată.

„La ora actuală, avem peste 100 de producători înscriși în grup”

„E foarte greu de stabilit cu exactitate, dar, la ora actuală, avem peste 100 de producători înscriși în grup. Asta în baza răspunsurilor primite direct de la ei… Mi s-a părut firesc să avem și în Vâlcea o astfel de organizare în mediul online, după ce am văzut că și în alte orașe au apărut initiațive de acest gen. Am căutat să văd dacă există deja așa ceva, dar am găsit doar grupuri cu anunțuri generale, așa că am hotarât «sa iau taurul de coarne» și să creez un grup doar pentru producători. M-am gândit, în special, la cei care se duceau în piețe să-și vândă marfa, iar în perioada pandemiei au avut de suferit. Am sperat că, astfel, o să aibă o șansă de a continua activitatea. Am sperat și ca oamenii să aibă o deschidere către Internet, dar și către o nouă metodă de vânzare, una care implică și livrare, pentru că am fost blocați în case, dar producătorii se puteau deplasa pe baza declarației (în starea de urgență). Și, din fericire, producătorii au reacționat pozitiv și au început să se înscrie în grup, încet-încet. La început, am pornit prin invitarea în grup a prietenilor și i-am rugat să dea vestea mai departe. Apoi, fiecare şi-a invitat la rândul lui apropiații și tot așa. Ce m-a bucurat enorm a fost faptul că există oameni care au publicat anunțuri și pentru vecini sau cunoscuți care nu aveau acces la Internet sau care nu se descurcă cu tehnologia ❤… Apoi, când am simțit o perioadă de stagnare a numărului de membri (dar și pentru că îmi doresc ca grupul să fie cât mai diversificat în produse, iar producătorii să fie din toate zonele Vâlcii), am început iar în mod activ să caut producători, în toate locurile în care m-am gandit că ar putea fi pe Internet. M-aș fi dus inclusiv în piață, doar că e puțin mai greu să mă plimb așa, având în vedere că am acasă un pitic de 11 luni, care îmi solicită atenția… Așa că i-am găsit pe alte grupuri (pe cele cu anunțuri generale sau altele mai restrânse: ale comunelor, de exemplu), alții aveau pagini de Facebook dedicate, dar nu știau de acest grup. Am mai abordat oamenii care aveau anunțuri cu produse alimentare pe marketplace. Am intrat chiar și pe OLX și i-am invitat… Tot ce mi-a trecut prin cap. Și ideea e că asta se poate face chiar și de acasă!”, a povestit Mădălina Stănculescu, care deja s-a gândit și la alte variante de a-i ajuta pe producători să-și dezvolte afacerile. Și asta, în mod gratuit!

„M-am gândit la o formă de asociere, o cooperativă agricolă sau asociație. Chiar am vorbit cu câteva persoane, doar că există încă o reticență de a intra în astfel de structuri. De curând, am aflat și de alte variante, precum un food hub, dar, deocamdată, e la stadiul de idee. Îmi pun totul pe hârtie și sper să mă organizez să duc lucrurile la nivelul următor…”, a completat administratorul grupului „Producători locali din județul Vâlcea”.

„Sunt fericită că grupul și-a atins scopul și munca mea a dat roade”

Mădălina Stănculescu a mai mărturisit că, la un moment dat, a cochetat cu ideea de a vinde ceva home made. Nu făcut de ea, ci de soț, care le are destul de bine într-ale gătitului. „Eu, personal, nu sunt chiar producător. Am avut un singur anunț, acum două săptămâni, cu cozonaci îmbătați… Cochetez cu prăjituritul de mult timp, dar, de data asta, e doar meritul soțului. Eu m-am ocupat doar de partea de comunicare. E o variantă de cozonac pe care am descoperit-o de Crăciun și soțului i-a ieșit foarte bine. Am zis să vedem dacă ar fi lumea interesată”, a mai spus Mădălina Stănculescu, care a venit și cu niște sfaturi utile, pentru a descuraja persoanele care nu sunt corecte în vânzarea online. „Sincer, mă bucur mult să aud că a fost util grupul de pe Facebook. Am și primit câteva feedback-uri, inclusiv de la producători care ziceau că i-a ajutat mult grupul în această perioadă să își continue activitatea. Sunt fericită că grupul și-a atins scopul și munca mea a dat roade. În ceea ce privește comandatul online, noi suntem fani. Poate au un cuvânt de spus și vârsta și domeniul de activitate, dar recomand comenzile online datorită ușurinței și comodității cu care se pot face. Dar trebuie menționat faptul că e nevoie de precauție, mai ales dacă omul este abia la început. Trebuie să îți iei niște repere care oferă (sau nu) încredere. În primul rând, verifici părerile altor cumpărători. Dacă nu există fix în locul de unde vrei să cumperi (sau nu ai recomandare directă de la cunoscuți), poti căuta producătorul pe Google, poate a mai scris cineva despre el în alt loc. Iar, în cazul nostru, pe grup, foarte utile văd că sunt și pozele / video-urile – din diferite unghiuri, cu producătorii care apar în cadru, ca potențialul cumpărător să aibă încredere că are contact chiar cu omul care a muncit la crearea produselor lactate sau a recoltat mierea din poză sau a plantat roșiile din lădițe. Adică, vrem ca toţi clienții să fie mulțumiți și să facem tot posibilul să excluden șarlatanii. Dacă ar exista!”, a conchis Mădălina Stănculescu.

Felicitări și mult succes în promovarea producătorilor autentici!!!